ذبیح الله مجاهد بر تداوم دوستی بین ملت های افغانستان و ازبکستان تاکید کرد

Anonymous (not verified)
یکشنبه ۱۴۰۱/۲/۱۱ - ۱۳:۲
ذبیح الله مجاهد بر تداوم دوستی بین ملت های افغانستان و ازبکستان تاکید کرد

سومین محمولۀ کمکی چهار هزار تُنی مواد غذایی و غیر غذایی جمهوری ازبکستان در بندر حیرتان به مقامات امارت اسلامی افغانستان تحویل داده شد.

مولوی قدرت الله ابو حمزه والی بلخ به خبرنگار آژانس باختر گفت که مسوولان بلند پایه یی امارت اسلامی که برای تحویل گیری این کمک به بندر حیرتان رفته بودند؛ این مساعدت ها را نشانۀ از حسن برادری و روابط نیک ميان دو کشور دوست و برادر خواندند.

در محفلی که به همین مناسبت با اشتراک ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان، والی بلخ، عصمت الله ایرگش اوف نمايندۀ خاص رئیس جمهور ازبکستان، والي سرخان دریای ازبکستان و شماری مسوولان ملکی و نظامی دو طرف برگزار شد ؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان و معین امورنشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که کشور دوست ازبکستان به رهنمایی رئیس جمهور آن کشور چهار هزار تُن مواد از قبیل آرد، گندم، برنج، روغن، البسه، دوا و واکسین را به افغانستان کمک کرد که از سوی نمایندۀ ویژه آن کشور به امارت اسلامی سپرده شد.

مجاهد از کشور ازبکستان در راستای امداد رسانی به مردم افغانستان به نيکویی یاد کرد و از نيت نيک و برادری امارت اسلامی افغانستان با ازبکستان یادآور شد.

مجاهد دوستی بین دو کشور با هم برادر را حسنه و تاریخي عنوان کرد و برتداوم دوستی بین ملت های افغان و ازبکستان تأکید کرد.

در همین حال عصمت الله ایرگش اوف نمايندۀ خاص رئیس جمهور ازبکستان، روابط نیک ميان مردم ازبکستان و افغانستان را دارای ریشه تاریخی عنوان کرد و افزود که این دو کشور در جریان سال های متمادی دارای روابط حسنه بوده است.

ایرگش ‌اوف گفت که حمایت از مردم افغانستان در حقیقت بيانگر حسن برادری و همجواری بین دو ملت است و ازبکستان در راستای پشتیبانی از ملت افغانستان بر حمایت و همکاری خود ادامه خواهند داد.

همچنان مولوی قدرت الله ابوحمزه والي بلخ، به نمايندگی از مردم افغانستان از کمک های بشر دوستانه کشور ازبکستان تشکر کرد و افزود که این کمک ها به اسرع وقت به نیازمندان و فقرا توزیع خواهد شد.

والی بلخ به مسوولان ازبکستان اطمینان داد که هیچ گونه مشکلی از جانب افغانستان به کشور و مردم ازبکستان متوجه نخواهد بود و در مرز مشترک این دو کشور امنیت به گونۀ صد در صدی تأمین است.

مزار شریف، 11 ثور، باختر

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۷:۱۷
Background image

امتحان سیرت النبیﷺ در ولایت جوزجان اخذ گردید!

پنج‌شنبه مورخ(۱۸ رمضان المبارک ۱۴۴۵) از سوی آمریت امور جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت جوزجان با هماهنگی مرکز آموزشی دفتر اکتید از ۹۰۰ تن جوان ولسوالی آقچه و مرکز امتحان سیرت النبیﷺ. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۵:۲۲
Background image

در تخار برنامه‌های آگاهی‌دهی راه‌اندازی گردید!

چهارشنبه مورخ(۱۷ رمضان المبارک ۱۴۴۵) از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ تخار با هماهنگی ریاست های ارشاد، حج و اوقاف، امر بالمعروف و نهی عن المنکر و شورای علما برنامه آگاهی‌دهی در مورد حرمت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۵:۱۶
Background image

کتابخانه عامه ریاست اطلاعات و فرهنگ پکتیا بعد از بازسازی به بهره‌برداری سپرده شد!

چهارشنبه مورخ(۱۷ رمضان المبارک ۱۴۴۵) کتابخانه عامه ریاست اطلاعات و فرهنگ پکتیا بعد از بازسازی به بهره‌برداری سپرده شد.

قاضی ثواب‌جان اسلام‌یار رییس اطلاعات و فرهنگ پکتیا در جریان مراسم. . .

BACK TO NEWS