نخستین فلم مستند زندان بگرام به نمایش گذاشته شد

moic_admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۷/۶ - ۱۵:۱۶
Atiqullah-azizi-moic

نخستین فلم مستند زندان بگرام که از سوی ریاست افغان فلم وزارت اطلاعات و فرهنگ تهیه شده بود به نمایش گذاشته شد.

حفلی که به همین مناسبت ترتیب شده بود مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: تلاش های افغان فلم در تهیه این فلم مستند قابل قدر است.

او گفت در زندان بگرام مجاهدین بدون کدام جرم از سوی نیرو های امریکایی اشغالگر شکنجه می شدند  و تمام حقوق شان از سوی آنان نقض شده بود که در این فلم نمونه از شکنجه آنان مستند سازی شده است.

او گفت که مجاهدین نه تنها در زندان بگرام بلکه در زندان امنیت ملی ، پلچرخی ، گوانتانامو و دیگر زندان ها از سوی نیرو های اشغالگر و حکومت قبلی مورد شکنجه و جنایت قرار می گرفتند.

او بمباردمان  مناطق را یکی دیگر از جنایات امریکایی ها عنوان کرد و گفت آنان بالای اطفال،  مراسم جنازه و دیگر مکان ها مورد بمباردمان قرار می دادند  که این هم یکی از جنایات آنان است و در بیست سال درافغانستان وحشت خلق کرده بودند.

بعد مولوی جاوید افغان رییس افغان فلم  هدف از تهیه این فلم را مستند کردن و به تصویر کشاندن جنایات امریکایی ها در زندان بگرام  عنوان کرد و گفت که در بیست سال امریکایی ها در زندان بگرام مردم افغانستان را شکنجه می کردند  و ظلم و شکنجه آنان در این فلم مستند سازی شده است.

او گفت در یک سال گذشته 5 فلم مستند در بخش های مختلف از سوی این ریاست تهیه شده است  و تلاش می کنیم تا در آینده فلم های مستند دیگر نیز تهیه  کنیم.

ظریف درویش کارگردان فلم مستند زندان بگرام گفت: این فلم در مدت شش ماه از سوی تیم فنی ریاست افغان فلم تهیه شده است که امروز تکمیل و به نمایش گذاشته می شود.

تازه خبرونه

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۸:۱۴
Background image

کندوز کې د ثور ۵ مه د مطبوعاتو ورځ د یو لړ مراسمو په ترڅ کې ونمانځل شوه

چهارشنبه ( ۱۵د شوال المکرم ۱۴۴۵)  په کندوز ولايت کې د اطلاعاتو او فرهنګ ریاست د اطلاعاتو آمریت له لوري د ثور ۵ مه نېټه چې د مطبوعاتو ورځې سره سمون خوري، د یو لړ ځانګړو مراسمو په ترڅ کې. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۴۵
Background image

د غور ولايت د اطلاعاتو او فرهنګ رياست مسؤلين د کتاب لوستنې عامولو او ليکوالانو څخه د ملاتړ خبر ورکوي

سه‌شنبه (۱۴ د شوال المکرم ۱۴۴۵) د غور ولايت د اطلاعاتو او فرهنګ رئيس مولوي عبدالحی زعيم د کتاب د نړيوالې ورځې په مناسبت خپلو خبرو کې وايي: د غور ولايت عامه کتابتون د زرګونو کتابونو په. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۳:۲۹
Background image

د هېواد په مختلفو ولايتونو کې په فريلانسنګ ښوونيز پروګرام کې د ګډون لپاره ازموينه واخستل شوه

سه‌شنبه (۱۴ د شوال المکرم ۱۴۴۵) په سمنګان، سرپل، جوزجان، تخار، کندوز او يو شمېر نورو ولايتونو کې د اطلاعاتو او فرهنګ رياست د ځوانانو چارو آمريتونو له لوري د اکټېډ موسسې په همکارۍ د. . .

BACK TO NEWS