مشاعره عنعنوی سالانه گل‌انار در ولایت کندهار برگزار شد

wares_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۳/۶ - ۱۲:۱۶
…

 

از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت کندهار مشاعره عنعنوی سالانه گل‌انار در شهرک عینو برگزار شد.

در این مشاعره محترم ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، حاجی ملا شیرین آخند والی کندهار، مولوی ذبیح الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی، مولوی حیات الله مبارک معاون والی کندهار، مولوی احمد الله وثیق رییس ورزش و تربیت بدنی، روسای اطلاعات و فرهنگ ولایات، مسوولان ادارات دولتی، شاعران، ترانه‌خوانان و نعت خوانان اشتراک ورزیده بودند.

محترم ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ بیان داشت: امنیت سرتاسری در کشور تأمین شده‌است و همه مردم باید ثقافت، فرهنگ و اتحاد شأنرا حفظ نمایند. از شاعران و فرهنگ‌دوستان تقاضا می‌کند که اشعار و حماسه‌ها را بسرایند تا نسل‌های آینده از فرهنگ و ثقافت کشورشان آگاهی حاصل کنند و تحت تأثیر ثقافت و فرهنگ بیگانه‌گان قرار نگیرند.

مولوی ذبیح الله مجاهد سخن‌گوی ا.ا.ا‌ در جریان صحبت‌هایش گفت: زبان و فرهنگ مانند زندگی دارای ارزش و اهمیت زیادی اند. باید از فرهنگ، زبان و نسب خویش نگهداری نمایید و برای منافع و رشد اسلام آنرا استعمال کنید که خوش‌بختانه افغان‌ها این کار را انجام داده‌اند.

در جریان مشاعره شاعران، ترانه و نعت خوانان مشهور کشور اشعار، ترانه‌ها و نعت‌های‌شانرا به خوانش گرفتند.

۱۴۰۳/۳/۴ ھ ش 
۲۰۲۴/۵/۲۴ ميلادی

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۲:۴۳
Background image

تکمیل شدن ۷۰ در صدی امور ترمیماتی خانه احمد شاه بابا

چهارشنبه مورخ(۱۸ محرم الحرام ۱۴۴۶) مولوی انعام الله سمنگانی رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت کندهار با همراهی عبدالشکور څپاند آمر فرهنگ و هنر از امور بازسازی خانه احمد شاه بابا دیدار کردند.
آ. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۲:۳۳
Background image

نتایج امتحان کتاب امارت شناسی اعلان گردید

از سوی آمریت امور جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت پکتیکا به هماهنگی ریاست معارف از حدود ۲۰۰ تن طالب‌العلمان، شاگردان و جوانان امتحان کتاب امارت شناسی در ولسوالی‌ بک‌خیل آن ولایت اخذ. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۹:۱۴
Background image

نشست هماهنگی با خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ها در دایکندی برگزار گردید

چهارشنبه مورخ(۱۸ محرم الحرام ۱۴۴۶) به رهبری سید مصطفی صالح رییس اطلاعات و فرهنگ دایکندی نشست هماهنگی با خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ها برگزار گردید.
سید مصطفی صالح رییس اطلاعات و فرهنگ. . .

BACK TO NEWS