مشاعره گل غوجیره در ولایت پکتیا راه‌اندازی شد

wares_admin
شنبه ۱۴۰۳/۳/۵ - ۱۳:۲۶
…

جمعه(۱۵ ذوالقعده ۱۴۵۵) از سوی جوانان فرهنگ‌دوست بعد از روی کارآمدن امارت اسلامی به نخستین بار مشاعره گل غوجیره در میدان فوتبال ولسوالی څمکنی ولایت پکتیا در حضور شماری زیادی از شاعران برگزار شد.

مولوی ثواب‌جان اسلام‌یار رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت پکتیا گفت: امیر المومنین حفظه الله در مورد برگزاری مشاعره‌ها در کشور گفته‌است؛ « شاعران علاوه بر ابلاغ احکام و فرامین امیر، پیام‌های مثبت، دست‌آوردهای نظام، مردم و هموطنان را به زبان شعر بیان کنند.» آقای اسلام‌یار اطمینان داد که مانند مشاعره گل غوجیره در ولسوالی‌های دیگر نیز مشاعره‌ها برگزار می‌کند.

احمد وهاج آمر فرهنگ و هنر از شاعران خواست مشاعره و برنامه‌های ادبی را طوری راه‌اندازی کنند که مردم خواستار آن اند. مرز شعر و ادب باید نگهداری شود و از اشعار جلوگیری کنند که احساسات جوانان را بیهوده بر می‌انگیزد.

مسرور ملنگ یک‌تن از اشتراک کننده‌گان چنین مشاعره‌ها را مهم عنوان کرد. به گفته وی؛ مشاعره‌های عنعنوی باعث شناخت شاعران محلی و ولایتی می‌شود.

قابل یادآوری‌ست که بر علاوه مشاعره‌های سالانه گلبن و نښتر مشاعره‌های دیگر نیز در ولایت پکتیا راه‌اندازی می‌شود.

۱۴۰۳/۳/۴ هـ ش
۲۰۲۴/۵/۲۴ میلادی

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۰:۵۲
Background image

مشاعره عنعنوی سالانه گل بادام در ولایت زابل برگزار شد

از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت زابل مشاعره عنعنوی سالانه گل بادام در استدیوم شیخ متی شهر قلات ولایت زابل برگزار شد که در آن شاعران، نویسندگان، فرهنگ دوستان و ترانه خوانان مشهور کشور. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۲:۴۳
Background image

تکمیل شدن ۷۰ در صدی امور ترمیماتی خانه احمد شاه بابا

چهارشنبه مورخ(۱۸ محرم الحرام ۱۴۴۶) مولوی انعام الله سمنگانی رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت کندهار با همراهی عبدالشکور څپاند آمر فرهنگ و هنر از امور بازسازی خانه احمد شاه بابا دیدار کردند.
آ. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۲:۳۳
Background image

نتایج امتحان کتاب امارت شناسی اعلان گردید

از سوی آمریت امور جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت پکتیکا به هماهنگی ریاست معارف از حدود ۲۰۰ تن طالب‌العلمان، شاگردان و جوانان امتحان کتاب امارت شناسی در ولسوالی‌ بک‌خیل آن ولایت اخذ. . .

BACK TO NEWS