نمایشگاه کتاب و قرآن‌کریم به مناسبت هفته کتاب‌خوانی در پوهنتون کابل آغاز شد

wares_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰ - ۱۵:۹
....

یک‌شنبه مورخ(۱۰ ذوالقعده ۱۴۴۵) از سوی ریاست کتب بیهقی معینیت نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ به همکاری ریاست پوهنتون کابل نمایشگاه کتاب و قرآن‌کریم به مناسبت هفته کتاب‌خوانی جهت ترویج فرهنگ مطالعه میان اقشار مختلف جامعه در پوهنتون کابل آغاز شد.

در این مراسم مولوی عبدالعلیم ځانواک مفتی‌زاده رییس کتب بیهقی، دکتور اسامه عزیز رییس پوهنتون کابل، معاونین پوهنتون کابل، استادان، نماینده‌گان اتحادیه‌های نشراتی، محصلان و جوانان اشتراک ورزیده بودند.

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن عظیم الشان آغاز شد، سپس حمیدالله ویاړ آمر چاپ و نشر ریاست کتب بیهقی ضمن ارایه فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ ریاست کتب بیهقی گفت: نمایشگاه کتاب و قرآن‌کریم به مناسبت هفته کتاب‌خوانی دو روز در پوهنتون کابل دوام خواهد داشت و نمایشگاه‌های کتاب در زندان پلچرخی و دارالایتام مرکزی نیز راه‌اندازی می‌شود. وی افزود: ریاست‌ کتب بیهقی در نظر دارد که کتاب‌های محصلان و استادان پوهنتون را به گونهٔ رایگان چاپ نماید.

دکتور اسامه عزیز رییس پوهنتون کابل پیرامون ارزش و اهمیت علم، ادب، مطالعه و کتاب‌خوانی معلومات ارایه کرده، از محصلان خواست که از فرصت فراهم شده استفاده نمایند و به مطالعه و کتاب‌خوانی روی آورند.

قابل یادآوری‌ست که غرفه کتب بیهقی نیز در صحن پوهتنون کابل از سوی ریاست کتب بیهقی معینیت نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ افتتاح شد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۰:۵۲
Background image

مشاعره عنعنوی سالانه گل بادام در ولایت زابل برگزار شد

از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت زابل مشاعره عنعنوی سالانه گل بادام در استدیوم شیخ متی شهر قلات ولایت زابل برگزار شد که در آن شاعران، نویسندگان، فرهنگ دوستان و ترانه خوانان مشهور کشور. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۲:۴۳
Background image

تکمیل شدن ۷۰ در صدی امور ترمیماتی خانه احمد شاه بابا

چهارشنبه مورخ(۱۸ محرم الحرام ۱۴۴۶) مولوی انعام الله سمنگانی رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت کندهار با همراهی عبدالشکور څپاند آمر فرهنگ و هنر از امور بازسازی خانه احمد شاه بابا دیدار کردند.
آ. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۲:۳۳
Background image

نتایج امتحان کتاب امارت شناسی اعلان گردید

از سوی آمریت امور جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت پکتیکا به هماهنگی ریاست معارف از حدود ۲۰۰ تن طالب‌العلمان، شاگردان و جوانان امتحان کتاب امارت شناسی در ولسوالی‌ بک‌خیل آن ولایت اخذ. . .

BACK TO NEWS