آمریت تکنالوژی معلوماتی

انسان ها از اوايل خلقت تا حال در نوعي تلاش و جستجو هستند، نقطه مشترك تمام اين تلاش ها نياز انسان است. نياز ما براي داشتن يك زندگي آرام و آسوده تحولاتي عظيمي را از بدو آفرينش تا حال به ارمغان آورده است. انسانها از ساليان متمادي بدون داشتن وسيله محاسباتي و ارتباطي زندگي مي كردند، ولي قدرت تفكر عالي انسان سبب گرديد كه همواره در سدد و جستجوی يافتن راه براي توسعه و تكامل اين امكانات باشد.

يكي از پيشرفت هاي دنياي امروز همانا پديده اي تکنالوژی معلوماتی يا به عباره ديگر پيدايش كمپيوتر و انترنت و مخابرات است.

در چند سال اخیر، رشد بی درنگ تكنالوژی معلوماتي و به تعقیب آن توسعه شبکه ‌های مخابراتي، افق‌های تازه‌ای در پیشبرد تحقیقات علمی، صنعتی، طبي و اقتصادي پدید آورده است. قدرت سحر آمیز شبکه‌های اطلاعاتی و توزیع آنها در گستره این کره خاکی، دگرگونی‌های بنیادی را در ساختار نظام تحقیقات، توسعه و آموزش ایجاد کرد. این امر در کشورهای پیشرفته صنعتی که از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند، به خوبی قابل ديد است.

بناءً به جرئت گفته مي توانيم كه در قرن بيست و يكم يگانه چيزي كه باعث دگرگوني و سهولت در زندگي بشريت گرديده همانا پديده تكنالوژی يا IT مي باشد. اما در كشور ما افغانستان با تاسف بايد گفت كه اين روند خيلي به كندي طي مي شود، در قدم اول ما از توسعه و تكنالوجي خيلي عقب مانديم كه اين بر مي گردد به بعضي عواملي از قبيل جنگ هاي سه دهه اخير، نبود سواد كافي، و عدم مسايل بنيادي مانند برق و شبكه هاي مخابراتي در اكثر ساحات كشور.

الحمدلله چند سال میشود سير توسعه تكنالوجي معلوماتي در كشور ما رشد بی شایبه ای نموده است.

وزارت اطلاعات و فرهنگ در کنار سایر وظایف و مسوولیت هایش در نشر و پخش خبرها و گزارش ها برای علاقمندان از طریق رادیو، تلویزیون، ویب سایت، روزنامه ها ... میباشد.