کتابخانه عامه ریاست اطلاعات و فرهنگ پکتیا بعد از بازسازی به بهره‌برداری سپرده شد!

wares_admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۵:۱۶
…

چهارشنبه مورخ(۱۷ رمضان المبارک ۱۴۴۵) کتابخانه عامه ریاست اطلاعات و فرهنگ پکتیا بعد از بازسازی به بهره‌برداری سپرده شد.

قاضی ثواب‌جان اسلام‌یار رییس اطلاعات و فرهنگ پکتیا در جریان مراسم افتتاحیه گفت: یک بار دیگر توانستند تا کتابخانه عامه ریاست اطلاعات و فرهنگ پکتیا را به گونه‌ای معیاری بازسازی نمایند، در غنی‌سازی کتابخانه عامه تلاش می‌کند. در کتابخانه عامه بر علاوه زبان پشتو، دری به زبان‌های عربی و انگلیسی ۱۴ هزار جلد کتاب موجود می‌باشد.

به گفته‌ی آقای اسلام‌یار، بعد از روی کارآمدن امارت اسلامی به کتابخانه عامه ریاست اطلاعات و فرهنگ ۴۰۰۰ جلد کتاب سپرده شده‌است. پلان دارد تا کتاب‌های دینی، عصری، فکری، سیاسی و ادبی را برای کتابخانه عامه جمع‌آوری کند تا علاقه‌مندان مطالعه از آن استفاده کنند.

عقل خان وهاج‌ آمر فرهنگ و هنر گفت: برای غنی‌سازی کتابخانه عامه کار زیادی شده‌است و بعد از این علاقه‌مندان مطالعه می‌توانند به گونه‌ای رایگان از کتاب‌های، کتابخانه عامه استفاده کنند.

در پایان نشست مسوولان کتاب‌فروشی‌ها شخصی ولایت پکتیا وعده همکاری سپردند و مشکلات و پیشنهادات شأنرا با مسوولان ولایتی شریک ساختند و مسوولان از حل مشکلات ایشان اطمینان دادند.


قابل یادآوری‌ست که کتابخانه عامه ولایت پکتیا ۵۸ سال قبل(۱۳۴۵ ه‍ . ش) تاسیس شده که شاخه‌های آن در ولسوالی‌های سید کرم، زرمت و چمکنی فعال می‌باشد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۵:۵۶
Background image

مسوولان محکمه نظامی میدان وردک از موزیم مجاهد بازدید کردند!

یک‌شنبه مورخ(۱۹ شوال المکرم ۱۴۴۵) الحاج مفتی سعید، قاضی محکمه نظامی و عضو شورای امنیتی ولایت میدان وردک از موزیم مجاهد ریاست‌ اطلاعات و فرهنگ این ولایت بازدید کرد.

آقای سعید از بازدید. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۵:۲۵
Background image

امتحان دور دوم برنامه فریلانسینگ در زون کندز اخذ گردید!

یک‌شنبه مورخ(۱۹ شوال المکرم ۱۴۴۵) قاری داد محمد منصور آمر امور جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت کندز گفت: آمریت امور جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ با همکاری موسسه اکتید از صدها تن جوان. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۵:۱۱
Background image

رییس اطلاعات و فرهنگ کندهار از رادیوهای محلی آن ولایت بازدید کرد!

یک‌شنبه مورخ(۱۹ شوال المکرم ۱۴۴۵) مولوی انعام الله سمنگانی رییس اطلاعات و فرهنگ کندهار و عابد آغا آمر اطلاعات از تبسم و تحسین‌القرآن رادیوهای محلی کندهار بازدید کردند.

آقای سمنگانی گفت. . .

BACK TO NEWS